کارهای شهرداری تهران نوید یک شهر دینی را می‌دهد
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

 

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مدیران ارشد دینی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: کارهایی که توسط شهرداری در تهران انجام شده است وجه فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نمایان می کند و ایجاد شهرهای دینی در کشورمان را نوید می‌دهد.

 به گزارش تهران سما ، آیت الله العظمی مکارم شیرازی مرجع عالیقدر تقلید در دیدار با مدیران ارشد فرهنگی و مذهبی شهرداری تهران حجج الاسلام  عبدالمقیم ناصحی رییس مرکز امور دینی، امرودی قائم مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی همچنین دکتر موذن رییس شورای مشاوران شهردار تهران گفت: کلمه اسلامی در عبارت جمهوری اسلامی ایران  تاکید بر نظام فرهنگی دارد و فرهنگ را همراه خود می آورد و آن فرهنگ اسلام است . اگر به مسایل سیاسی و اقتصادی مردم بپردازیم فقط به وجه جمهوری بودن آن توجه کرده ایم و بعد فرهنگی نظام فراموش شده است.

وی ادامه داد: وقتی نظام اسلامی خواهد شد که برویم سراغ فرهنگ اسلامی، فعالیت هایی که توسط شهرداری تهران انجام شده است، نشان می دهد که بحمدالله شهرداری تهران به این معنی جمهوری اسلامی توجه کرده است و جنبه فرهنگی نظام را در محدوده تهران نمایان کرده است.

این مرجع تقلید  با اشاره به لزوم انتقال تجربیات شهرداری تهران به دیگر شهرهای کشور  گفت: به واسطه ساختن مساجد، مراکز فرهنگی، کتابخانه ها، حوزه علمیه و دیگر فضاهای فرهنگی و مذهبی بافت تهران به یک بافت مذهبی تبدیل شده و امیدواریم این کار ها در آینده نیز تداوم یابد.  باید تمام تجربیات شهرداری تهران در حوزه توسعه فضاهای فرهنگی و مذهبی به دیگر شهر تبدیل منتقل شود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه داد: فعالیت‌های شهرداری تهران در قالب یک کتابچه تنظیم شود و در اختیار همه مراجع، ائمه جماعات قرار گیرد. انجام این کار دو فایده دارد 1- مشخص می شود چه کارهایی انجام شده است 2- الگوی مناسبی برای بهره‌برداری در اختیار دیگران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به لزوم گسترش اطلاع رسانی در خصوص فعالیت های صورت گرفته تصریح کرد: در انجام هر کاری اطلاع رسانی حرف اول را می‌زند، اگر کاری را انجام دهیم ولی اطلاع رسانی نکنیم آن کار بی تاثیر خواهد شد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه داد: کی زمان شاه خبری  از این کارها بود. مساجد، اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران، پخش اذان، کتابخانه‌ها همه باید نسخه‌ای شود برای تمام کشور. روزنامه همشهری، روزنامه متعلق به شهرداری تهران باید کارها را تبلیغ و اطلاع رسانی کند باید همه فعالیت‌ها منتشر شود و در دسترس تمام مردم قرار گیرد.

وی در خصوص مشارکت مردم در انجام امور ادامه داد: همه کارهایی که انجام می‌شود باید مردمی باشد. مسجد، حوزه علمیه و حسینیه  نهادهای مردمی هستند و همواره با همکاری مردم اداره شده اند و جاذبه آنها هم همین مردمی بودنشان است این ها نباید وابسته شوند برای اینکه ما به آینده فکر می کنیم. انقلاب هم از نهادی مردمی برخاست ، مردمی بود و از حوزه علمیه درآمد که امام توانست این کارها را انجام دهد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به لزوم نظارت بر فعالیت‌های انجام شده گفت: کارهایی که انجام داده اید رها نکنید، نظارت کنید و برای اجرای هر چه بهتر آن با مردم همکاری کنید، و من می دانم یک اشرافی بر  تمام کارهایی که انجام می‌دهید وجود دارد. انشاالله کارها تداوم می‌یابد و به آقای قالیباف و دست اندرکاران تبریک می گویم و بدانید این کارهای ذخیره یوم المعاد شما خواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب